ویلا دوبلکس حدود ۲۱۰ متری استخر دار

ویلا دوبلکس حدود ۲۱۰ متری استخر دار

اندازه: 519.82K915.17K

دسته بندی: - -

قیمت: 440,000ریال

تعداد نمایش:3775 بازدید

ارسال توسط:

تاریخ ارسال:28 نوامبر 2017

به روز رسانی در:18 آوریل 2022

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

خرید

ویلا دوبلکس

طبقه همکف حدود ۱۲۵ متر مربع

دارای استخر ، یک خواب، آشپزخانه، هال و پذیرایی و سرویس

و طبقه اول ۹۰ متر مربع

دارای سه خواب، آشپزخانه کوچک، هال و سرویس است

این نقشه شامل (پلان کلیه طبقات+ پلان بام+ مبلمان+ ۴ نما+ ۱ مقطع) است

ویلا چیست؟

تعریف عامه ویلا که امروزه از آن استفاده میشود خانه های حیاط دار در شهر های بزرگ را گویند ولی در واقع تعریف درست آن خانه هایی است که از هر چهار طرف آزاد و دارای نمای بیرونی باشد. که معمولاً در اطراف شهرها و ییلاق‌ها ساخته می شود. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.

همچنین این نگرش در ایرانی ها رواج یافته که خانه های ویلایی ضمن باز بودن چهار سمت آنها دارای سقف شیب دار با نمای زیبا هم هستند. در صورتیکه شیب دار بودن سقف آنها به دلیل بارندگی زیاد در آن مناطق بود.از این رو تصور می کنند که تنها منحصر به شمال کشور است در حالی که این تفکر درست نیست. هر چند عمدتا اغلب خانه ها در شمال ایران ویلایی است.

ویلاها عمدتا سبک رومی و یا ایتالیایی دارد. در مناطق وسیعی که اطراف آن آزاد باشد مانند باغ ها، دشت ها و یا برخی از مناطق ترجیحا در اطراف آن سرسبزی و چشم انداز های زیبا وجود دارد ساخته می شوند و خود ساختمان نیز دارای شرایط معماری منحصر به فرد خود است.

ویلا دوبلکس

تاریخچه ویلا

دلیل اینکه معماری ویلا ها را رومی و یا ایتالیایی می دانند تاریخچه ساخت آن است؛ ساخت آنها از روم شروع شد؛ در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند برای افراد ثروتمند و با طبقه اجتماعی بالا به صورت ویلا در زمین ها و باغ‌های وسیع ساخته می‌شد که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطی بعد از تعمیر، تغییرات و زیادتر شدن جمعیت ساکن در مناطق پر باران، ویلا سازی در مقیاس کوچکتر به شیوه ی نوین رواج یافت.

در این مناطق به دلیل رطوبت و بارندگی زیاد، بنا به شرایط اقلیمی از این سبک در ساختمان سازی استفاده میشد و شاید علت ساخت ویلا در شمال ایران هم به دلیل شرایط بارانی زیاد، مناطق بکر و باغات گسترده بوده چرا که شرایط آب و هوایی شمال ایران با شرایط اروپا و ایتالیا بسیار نزدیک است.

ویژگی خاص ویلا

ویلا یک خانه شهری نیست به همین دلیل روز به روز با گسترش شهرنشینی، اینگونه بناها در شهر ها کمتر و به حاشیه شهرها محدود می شوند.

در واقع ویلا بنایی است با بیشترین ارتباط با طبیعت اطراف خود و با اعمال کمترین تاثیر بصری روی محیط .

به عبارتی ویلا باید عضوی از طبیعت اطراف خود باشد (با استفاده از طراحی و مصالح مناسب و عمدتا بومی)، همراه طبیعت اطراف تغییر کند، و به علاوه دارای چیزهایی باشد که طبیعت اطرافش ندارد.

ویلا دوبلکس

ویژگی های اساسی معماری یک ویلا

ویلا هم مانند سایر بناها سلیقه ای است اما هر صورت قاعده های کلی برای معماری آن وجود دارد:

  • نیاز به محوطه باز و وسیع برای ساخت
  • وجود سرسبزی و نماهای زیاد بصورت طبیعی (وجود گیاه و سبزی طبیعی در اطراف و یا کاشت درختان، گل ها و دادن نمای طبیعی)
  • قاعده عمومی دیگر اضافه کردن یک برجک مرکزی در بنا. که معمولا از تمام قسمت های ویلا بلندتر و به عنوان نقطه کانونی شناخته می شود.

از جمله نکاتی که در طراحی ویلا باید در نظر گرفت:

  • اینکه در شرایط آب و هوایی منطقه چه نوع مصالحی برای استفاده دز طراحی نما ارزش و مقاومت بیشتری دارند.
  • نحوه طراحی ویلا باید به چه شکل باشد تا بتوان با کمترین میزان هدر رفت منابع و انرژی ویلا را گرم و یا خنک کرد.
  • و مهم تر از همه چگونه می تواند با حداکثری بهره وری از نور محیط نماهای عالی برای ویلا در نظر گرفت.برای مشاهده تمامی “نقشه ها و فایل های ویلا” در سایت تک پلان اینجا کلیک کنید.

پاسخ دهید