ویلا (یک طبقه روی پیلوت)، حدود ۱۲۳ متر

ویلا (یک طبقه روی پیلوت)، حدود ۱۲۳ متر

اندازه: 305.65K311.43K

دسته بندی: - - -

قیمت: 680,000ریال

تعداد نمایش:13206 بازدید

ارسال توسط:

تاریخ ارسال:11 می 2016

به روز رسانی در:18 دسامبر 2023

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

خرید

ویلا (یک طبقه روی پیلوت)، حدود ۱۲۳ متر

مساحت هر طبقه حدود ۱۲۳٫۳۵ متر

متراژ کل بنا حدود ۲۵۲ متر

شامل

  • پلان پيلوت
  • پلان طبقه اول
  • پلان شيب بندي بام
  • ۲ نما
  • ۲ مقطع
  • پلان تيرريزي
  • جزئیات تیر
  • سایت پلان

ویلا چیست؟

تعریف عامه ویلا که امروزه از آن استفاده میشود خانه های حیاط دار در شهر های بزرگ را گویند ولی در واقع تعریف درست آن خانه هایی است که از هر چهار طرف آزاد و دارای نمای بیرونی باشد. که معمولاً در اطراف شهرها و ییلاق‌ها ساخته می شود. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت و ساز به شهروندان اجازهٔ ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.

همچنین این نگرش در ایرانی ها رواج یافته که خانه های ویلایی ضمن باز بودن چهار سمت آنها دارای سقف شیب دار با نمای زیبا هم هستند. در صورتیکه شیب دار بودن سقف آنها به دلیل بارندگی زیاد در آن مناطق بود.از این رو تصور می کنند که تنها منحصر به شمال کشور است در حالی که این تفکر درست نیست. هر چند عمدتا اغلب خانه ها در شمال ایران ویلایی است.

ویلاها عمدتا سبک رومی و یا ایتالیایی دارد. در مناطق وسیعی که اطراف آن آزاد باشد مانند باغ ها، دشت ها و یا برخی از مناطق ترجیحا در اطراف آن سرسبزی و چشم انداز های زیبا وجود دارد ساخته می شوند و خود ساختمان نیز دارای شرایط معماری منحصر به فرد خود است.

ویلا (یک طبقه روی پیلوت)، حدود 123 متر

تاریخچه ویلا

دلیل اینکه معماری ویلا ها را رومی و یا ایتالیایی می دانند تاریخچه ساخت آن است؛ ساخت آنها از روم شروع شد؛ در آن زمان ساختمان‌های ارزشمند برای افراد ثروتمند و با طبقه اجتماعی بالا به صورت ویلا در زمین ها و باغ‌های وسیع ساخته می‌شد که بعد از فروپاشی امپراتوری روم توسط کلسیا کاربریشان تغییر کرد و به صورت صومعه استفاده می‌شدند و در قرون وسطی بعد از تعمیر، تغییرات و زیادتر شدن جمعیت ساکن در مناطق پر باران، ویلا سازی در مقیاس کوچکتر به شیوه ی نوین رواج یافت.

در این مناطق به دلیل رطوبت و بارندگی زیاد، بنا به شرایط اقلیمی از این سبک در ساختمان سازی استفاده میشد و شاید علت ساخت ویلا در شمال ایران هم به دلیل شرایط بارانی زیاد، مناطق بکر و باغات گسترده بوده چرا که شرایط آب و هوایی شمال ایران با شرایط اروپا و ایتالیا بسیار نزدیک است.

ویژگی خاص ویلا

  • ویلا یک خانه شهری نیست به همین دلیل روز به روز با گسترش شهرنشینی، اینگونه بناها در شهر ها کمتر و به حاشیه شهرها محدود می شوند.
  • در واقع ویلا بنایی است با بیشترین ارتباط با طبیعت اطراف خود و با اعمال کمترین تاثیر بصری روی محیط .
  • به عبارتی ویلا باید عضوی از طبیعت اطراف خود باشد (با استفاده از طراحی و مصالح مناسب و عمدتا بومی)، همراه طبیعت اطراف تغییر کند، و به علاوه دارای چیزهایی باشد که طبیعت اطرافش ندارد.

ویژگی های اساسی معماری یک ویلا

ویلا هم مانند سایر بناها سلیقه ای است اما هر صورت قاعده های کلی برای معماری آن وجود دارد:

  • نیاز به محوطه باز و وسیع برای ساخت
  • وجود سرسبزی و نماهای زیاد بصورت طبیعی (وجود گیاه و سبزی طبیعی در اطراف و یا کاشت درختان، گل ها و دادن نمای طبیعی)
  • قاعده عمومی دیگر اضافه کردن یک برجک مرکزی در بنا. که معمولا از تمام قسمت های ویلا بلندتر و به عنوان نقطه کانونی شناخته می شود.

از جمله نکاتی که در طراحی ویلا باید در نظر گرفت:

  • اینکه در شرایط آب و هوایی منطقه چه نوع مصالحی برای استفاده دز طراحی نما ارزش و مقاومت بیشتری دارند.
  • نحوه طراحی ویلا باید به چه شکل باشد تا بتوان با کمترین میزان هدر رفت منابع و انرژی ویلا را گرم و یا خنک کرد.
  • و مهم تر از همه چگونه می تواند با حداکثری بهره وری از نور محیط نماهای عالی برای ویلا در نظر گرفت.

برای مشاهده تمامی “نقشه ها و فایل های ویلا” در سایت تک پلان اینجا کلیک کنید.

ویلا (یک طبقه روی پیلوت)، حدود 123 متر

طراحی دوبلکس چیست؟

خانه دوبلکس خانه ای است یک طبقه که معمولا طبقه اول به بخش های عمومی تر، نظیر نشیمن و پذیرایی، آشپزخانه و طبقه بالا شامل نشیمن خصوصی و اتاق خواب هاي متعدد میشود. این در حالیست که یک راه پله مشترک از طبقه پایین برای دسترسی به طبقه بالا وجود دارد.طراحی تریبلکس همچون دوبلکس، دارای طبقات داخلی است با این تفاوت که دارای سه طبقه ی داخلی است.

از آنجا که طراحی دوبلکس تقریباً از فضای ۲ طبقه برای ساخت ۱ واحد ساختمان استفاده خواهد شد، بنابراین فضای مفید و مناسبی برای انواع چیدمان و دکوراسیون فراهم خواهد آمد که از آن می‌توان به صورت‎های گوناگونی بهره برد. برای مثال میتوان اتاق های خصوصی و یا فضاهایی که به تمرکز و آرامش بیشتری نیاز دارند را در طبقه بالا و اتاق ها یا فضاهای عمومی و شلوغ تر در طبقه پایین اختصاص داد.

طراحی و ساخت ویلای دوبلکس در مساحت و فضای با متراژ بالا میتواند نمایانگر فضایی مجلل و باشکوه باشد و هم میتوان با بهره گیری از این طراحی در فضا و متراژ کم، بهترین بهره را به زیباترین وجه از فضای کوچک برد.و به همین دلیل است که این نوع طراحی سالهاست که مورد توجه و تحسین قرار گرفته و همچنان جایگاه خود را به عنوان بهترین طرح چه در فضای بزرگ و چه کوچک حفظ کرده است.

پاسخ دهید